Zorgeloos een laadplein realiseren met AP & EV-Solutions

Hoe wij onze klanten daarmee helpen

Realisatie van laadpleinen met de daarbij behorende infrastructuur

AP levert vermogensverdelers voor laadpleinen aan installateurs die de laad infrastructuur voor elektrische voertuigen verzorgen. Deze energieverdelers worden veelal in een buitenbehuizing geplaatst en voeden daarmee de afzonderlijke laadpunten. Er is een opkomende behoefte aan gecombineerde behuizingen waarbij de transformator en de vermogensverdeling geïntegreerd worden tot een compact geheel. Helemaal bij nieuwbouw is dit de mooiste oplossing, maar ook in een bestaande situatie waarbij de trafo reeds aanwezig is, wil je dat de energieverdeler niet ook nog eens kostbare plek inneemt. Kortom: bij de aanleg van nieuwe laadpleinen, is een geschikte vermogensverdeler van groot belang. Deze moet immers alle laadpalen op het juiste moment van energie kunnen voorzien. Onze vermogensverdelers bouwen we specifiek voor laadpleinen, zodat de veiligheid en toekomstbestendigheid gewaarborgd blijft. Ook als er later laadpunten bij komen.

Voordelen van samenwerking met AP en EV-Solutions

  • Kant en klare all-in pakketten speciaal voor laadpleinen

  • Gebouwd conform de laatst geldende normen en wet- & regelgeving

  • Korte lijntjes in de uitvoering en in de toekomst gemakkelijk uit te breiden

  • De buitenkast is toekomstbestendig, op maat en leverbaar voor buiten opstelling

  • Wij nemen je het werk uit handen

  • Load balancing mogelijk voor extra slim laden

  • Uitneembare dorpel voor gemakkelijke kabelinvoer tijdens aanleg

  • Geschikt voor verrekenen: verdienmodel voor laadpunten

  • Vandalisme bestendig door gebruik van A-merk componenten

  • Specialist in zowel besturingstechniek als energiedistributie

  • AP & EV bundelen kracht en kennis

  • ISO gecertificeerd en FEDET kwaliteitslabel

  • Totaal pakket en ontzorging voor laadpleinen

Onze klantenbeoordelingen

Wij danken onze klanten voor hun vertrouwen!
Onze klanten waarderen ons in het derde kwartaal van 2024 met een 8.2 in ons continue klanttrevredenheidsonderzoek.

Waaruit bestaat de samenwerking tussen AP & EV-Solutions?

Als installateur (of retail /gebouw eigenaar) kan je met veel vragen zitten over een goede, kwalitatieve oplossing voor het aanleggen van een laadplein die bovendien toekomstbestendig is. AP en EV-Solutions bieden daarom samen die oplossing. Eén loket voor zowel de aanleg, het beheer én de exploitatie. AP verzorgt de ‘perfecte’ energieverdeler voor buiten middels onze “buitenkast” en EV verzorgt benodigde laadpalen inclusief schouwing, installatie(advies), eventueel graafwerk én onderhoudscontract.

Deze vermogensverdelers worden, ten opzichte van onze standaard vermogensverdelers, al direct voorzien van een aantal componenten die specifiek benodigd zijn voor laadpleinen. Te denken valt aan:

  • Netwerkswitches
  • EV aardlekschakelaars
  • Kastverwarming incl. thermostaat en hygrostaat (om condensvorming tegen te gaan).

Bovendien zorgen we ervoor dat een verdeler die in parkeergarages wordt geinstalleerd voorzien is van een noodstopknop waarmee de gehele groep voor de laadstations in 1 keer uitgeschakeld kan worden bij brand. Hiermee voldoe je aan de laatste wet- en regelgeving.

Al meer dan 12 jaar is EV Solutions specialist in laadinfrastructuur voor alle elektrische auto’s. Ook kunnen we meedenken in de mogelijkheid tot het verrekenen van de stroomkosten met werknemers of bezoekers. Zo bieden we samen totale ontzorging voor het aanleggen van laadpleinen.

productie uitbesteden

Een greep uit onze opdrachtgevers waar we laadpleinen voor (eindklanten) mochten realiseren:

vermogenverdelers voor laadpleinen bij klant

Van Riesen Duurzame Installatietechniek bij Taxibedrijf Dorenbos

10 dubbele laadstations & verdelers in buitenkasten

vermogenverdelers voor laadpleinen bij klant

Woningstichting Rochdale

3 laadstations en een wandverdeler

vermogenverdelers voor laadpleinen bij klant

SPIE bij Essity in Hoogezand

3 laadstations & een nieuwe buitenverdeler

Welk totaalpakket bieden wij?

Uitbesteden aan AP & EV-Solutions

Bedrijven die met hun complete wagenpark overgaan op elektrisch rijden, of installateurs die de opdracht krijgen om laadpleinen aan te leggen, kunnen bij AP en EV terecht. Bekijk alvast in de webshop van EV-Solutions welke energieverdelers we veel leveren in combinatie met verschillende laadoplossingen:

Vermogensverdelers voor laadpleinen 3

Meer weten over vermogensverdelers voor laadpleinen?

Laten we kennis maken!

Vermogensverdelers voor laadpleinen 4
Maarten Tromp
Specialist laadinfrastructuur
Egbert Wendel AP

 Een ontwerp dat onvoldoende is uitgebalanceerd, voldoet niet aan de normen en zal daarmee een gevaar opleveren voor comfort en veiligheid

Egbert Wendel – AP

Vermogensverdelers voor laadpleinen 5

We kiezen altijd voor een ‘fit for purpose’ oplossing.

Tsjeard Piter Mast – EV-Solutions

Artikelen over oplossingen voor vermogensverdelers voor laadpleinen

Vermogensverdelers voor laadpleinen 10

Om niet boven de beschikbare capaciteit uit te komen is het laadplein voorzien van een “smart charging network” waardoor de beschikbare capaciteit nooit zal worden overschreden en netjes wordt verdeeld over alle 10 beschikbare laadsockets.

In samenwerking met Lodema elektrotechniek

Vrijblijvend advies en offerte ontvangen?

"*" geeft vereiste velden aan

Naam*

Door dit formulier te gebruiken gaat je akkoord met de opslag en verwerking van je gegevens via deze site. Lees de privacy verklaring

Deze site maakt gebruik van de bescherming van reCAPTCHA en het privacybeleid en de voorwaarden van Google

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Vermogensverdelers voor laadpleinen 11

Veelgestelde vragen

Wat zijn de mogelijkheden op het gebied van laadinfrastructuur binnen de huidige aansluiting?2022-10-18T17:03:21+02:00

Afhankelijk van het aantal bij te plaatsen laadstations, zullen we beoordelen of er nog genoeg mogelijkheden zijn met de huidige aansluiting. Het minimale vermogen is in veel gevallen 3x 25A (krachtstroom aansluiting) en de aanwezigheid van een slimme meter t.b.v. loadbalancing.

Wanneer dit het geval is dan volstaat voor een enkel of dubbel laadstation meestal het bijplaatsen van een extra automaat in de meterkast. Natuurlijk kunnen wij u van advies op maat voorzien, want elke situatie varieert en wij kunnen de mogelijkheden voor u in kaart brengen.

Waar moet ik rekening mee houden bij de aanleg van een laadplein?2022-10-18T17:03:47+02:00

Bij het plaatsen van meerdere laadstations gaan we richting een laadplein en daarvoor is meestal een vrij veld van minimaal 3x80A benodigd.

Afhankelijk van de locatie van het laadplein t.o.v. de meterkast adviseren we meestal een energieverdeler in een buitenkast. Van hieruit kunnen we vervolgens de (toekomstige) laadstations efficiënt installeren.  Wij komen met een advies op maat en zorgen dat daarnaast de kast en de installatie veilig is, de installatie voldoet aan alle normen.

Welke laadpalen heb ik nodig voor het laadplein van mijn opdrachtgever?2022-10-14T10:41:29+02:00

Hierbij zijn er een aantal aspecten om rekening mee te houden. Om te beginnen het type auto’s en aantal auto’s de geladen moeten worden en de snelheid wanneer de accu weer opgeladen moet zijn.

Hoeveel en met welk vermogen?2022-10-14T10:41:07+02:00

Wanneer er bepaald is wat de laadbehoefte is kan er uitgedacht worden of er het beste AC laadstations (11kW /22kW*), of een snellere DC lader (snelladen >50kW) geplaatst kan worden. Ook dit is weer afhankelijk van het beschikbare vermogen voor de laadstations rekening houdende dat er dan ook nog genoeg capacteit beschikbaar is voor het bedrijfspand of appartementencomplex (bij VVE’s) 

*het vermogen per socket

Waar moet ik op letten bij het aanleggen van een smart grid?2022-10-18T17:04:46+02:00

Bij het aanleggen van een smart grid moet je er bij de installatie altijd rekening mee houden dat elk laadstation voorzien is van een UTP kabel. Deze kabels kunnen vervolgens weer worden aangesloten op de ingebouwde switch in onze EV-Energieverdeler om zodoende de laadstations met elkaar te laten communiceren. Wat vaak vergeten wordt is dat een Smart grid een gekoppeld geheel is en dat je hem beveiligt tegen een aantal risico’s. Waarin de overspanningsbeveiliging ook erg belangrijk is. Standaard bieden wij dit met een type I + II aan, maar wij adviseren ook een Type III om ook het geheel te beschermen door de UTP kabels, de routers etc.

Verdienmodel voor laadpunten. Wat adviseer ik?2022-10-14T10:40:17+02:00

Wanneer er veel gasten komen dan kun je overwegen om de stroom tegen een commercieel tarief te verkopen. Hiermee kun je de investering in een paar jaar weer terugverdienen. Wanneer je dit wilt dan adviseren wij een back-office van E-Flux waarmee je alle laadsessies kunt bijhouden.

Hoe realiseer ik de koppeling met zonnepanelen voor extra capaciteit2022-10-14T10:39:54+02:00

Om zoveel mogelijk gebruik te maken van zelf opgewekte zonne-energie kunnen wij optioneel hardware meeleveren die hier inzicht in kan geven om zodoende je wagenpark zoveel mogelijk met de zelf opgewekte zonne-energie te kunnen laden. We informeren je hier graag verder over.

Wat zijn de kosten en hoe maken we van laden een verdienmodel?2022-10-14T10:39:10+02:00

De investering hangt af van de aanpassingen aan je bestaande infrastructuur van het elektriciteitsnetwerk en het aantal bij te plaatsen laadstations. Tijdens ons adviesgesprek laten we je graag ons exploitatiemodel zien. Hierin projecteren we dan de voorinvestering (CAPEX) en de jaarlijks terugkerende operationele kosten (OPEX) afgezet tegen de verwachte inkomstenstroom per jaar. Op basis van deze input kunnen we je middels enkele grafieken een duidelijke onderbouwing geven van de verwachte terugverdientijd op basis van een offensief of meer defensief scenario.