01 februari 2018

Onze nieuwe huisstijl is een feit!

AP versterkt positie en creëert nieuw beeldmerk en elan

Kolham, 1 februari 2018 – AP Nederland heeft de laatste jaren haar bedrijfsstrategie aangepast en daarmee haar positie in de markt versterkt. Een mooie aanleiding voor een passende huisstijl. “We helpen onze klanten dagelijks met de ontwikkeling en realisatie van totaaloplossingen op het gebied van elektrotechniek. Nu is het tijd om die boodschap ook uit te dragen”, aldus Algemeen Directeur Ronald Udo.

Kennispartner

AP Nederland is sinds jaar en dag de verbindende factor op plekken waar infrastructuren kritisch zijn. Udo: “Wij leveren besturingspanelen, energie verdeelsystemen en diensten voor o.a. datacenters, OEM, healthcare en de maakindustrie. Waar we voorheen vooral het bedrijf ‘met de handjes’ waren, voegen we met onze 75 enthousiaste en betrokken medewerkers steeds meer kennis en innovaties toe. Het gaat om ontwikkelingen die de positie van onze klanten versterken. Vanuit samenwerken in de keten en kennis op het gebied van elektrotechniek, kwaliteit, procesoptimalisatie en lean denken & doen, krijgen onze klanten méér waarde geleverd. Die kennis helpt ons om totaaloplossingen te kunnen bieden aan onze klanten.”


Vernieuwde naam? 

Aansluitend op de nieuwe strategie heeft AP een volledige rebranding doorgevoerd. Daarbij zijn het logo, de huisstijl en de pay-off geherformuleerd. Udo: “Ik ben erg te spreken over onze nieuwe uitstraling. Een nieuwe naam hebben we zeker overwogen. Maar uit intern onderzoek bleek dat onze medewerkers trots zijn op ‘hun’ AP. En daar is het bij gebleven. AP is dus de nieuwe ‘roepnaam’, maar we blijven toegankelijk via www.apnederland.nl. Belangrijk is dat de kernwaarden van ons bedrijf vertegenwoordigd zijn: samen, betrokken, respect, echtheid en groei.


Achieving Perfection

Je ziet in het nieuwe logo het samenspel van de ultieme mix tussen de factor Mens (rood) en de factor Product (blauw). Ons nieuwe corporate logo moest dan ook de mengkleur paars krijgen. “In ons werk streven we voortdurend naar het meest optimale resultaat voor onze klanten. Vandaar dat gekozen is voor het onderschrift ‘Achieving Perfection’. Dat is niet alleen een boodschap voor onszelf, maar zeker ook de belofte naar onze klanten.”

Onze nieuwe huisstijl is een feit! 1